Καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση με χρήση συσκευών ipads/tablets (κωδ. σχεδίου 2014-1-EL01-KA102-000)
Το σχέδιο υλοποιήθηκε στο Γκρατς της Αυστρίας από 8-14/5/2015 (1η ροή) και από 3-9/7/2015 (2η ροή)
Το 1ο ΕΚ Τρικάλων έχοντας στην διάθεσή του 3 εργαστήρια Πληροφορικής στηρίζει τις ανάγκες των Επαγγελματικών Λυκείων της πόλης μας στην διεξαγωγή του εργαστηριακού τμήματος της εκπαίδευσης των μαθητών τους. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των εργαστηρίων αυτών, το σχολείο σκοπεύει να εφοδιαστεί με συσκευές tablets/ipads θέλοντας αφενός να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό με το λιγότερο δυνατό κόστος, αφετέρου να κάνει την μάθηση περισότερο ελκυστική αλλά και ουσιαστική ακολουθώντας τις εξελίξεις της τεχνολογίας και τις σύγχρονες διδακτικές πρακτικές (mobile learning).
Οι συσκευές αυτές θα συνδεθούν στα διαδραστικά συστήματα που σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου θα προμηθευτούν όλα τα σχολεία της χώρας μας, επεκτείνοντας κατα πολύ τις δυνατότητές των συστημάτων αυτών.
Οι καθηγητές Πληροφορικής που ανήκουν στο δυναμικό του σχολείου μας, έχοντας παρακολουθήσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις που απέκτησαν, μέσω των συσκευών ipads/tablets. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο με τον οποίο οι συγκεκριμένες συσκευές έχουν εισαχθεί στο εκπαιδευτκό σύστημα άλλων ευρωπαικών χωρών, αφού στα δικά μας σχολεία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα ούτε πειραματικά η χρήση τους. Στη συνέχεια θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές όχι μόνο για τους υπόλοιπους καθηγητές του κλάδου τους αλλά και για όλες τις άλλες ειδικότητες, επειδή οι συσκευές tablets/ipads ενδείκνυνται για χρήση σε όλα τα εκπαιδευτικά αντικείμενα.
Οι κύριες δραστηριότητες ήταν:
ΚΥΡΙΑΚΗ
Άφιξη
ΔΕΥΤΕΡΑ
Παρουσίαση του πρoγράμματος από τους υπεύθυνους της atempo.
Δημιουργία ομάδων εργασίας, ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων.
Τα πρώτα βήματα στην χρήση ipads/tablets -κατάρτιση από την atempo.
Συμπεράσματα – ανατροφοδότηση.
Πολιτιστική επίσκεψη.
ΤΡΙΤΗ
Το εκπαιδευτικό σύστημα της φιλοξενούσας χώρας και ο τρόπος που ενσωματώνει καινοτόμες μεθόδους και εργαλεία -παρουσίαση από τους υπεύθυνους της atempo.
Δημιουργική μάθηση με χρήση ipads/tablets -κατάρτιση από την atempo.
Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού σε ipads/tablets -κατάρτιση από την atempo
Συμπεράσματα – ανατροφοδότηση.
ΤΕΤΑΡΤΗ
Επίσκεψη σε επαγγελματικό σχολείο που χρησιμοποιεί ipads/tablets στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Χρήση των ipads/tablets από άτομα με ειδικές ανάγκες -κατάρτιση από την Atempo.
Τα -ipads/tablets σαν παράγοντας ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας -κατάρτιση από την atempo.
Συμπεράσματα – ανατροφοδότηση.
Πολιτιστική επίσκεψη.
ΠΕΜΠΤΗ
Εμπειρίες από την χρήση ipads/tablets στην εκπαίδευση -παρουσίαση από τους υπεύθυνους της atempo.
Open learning space and Apps Market – κατάρτιση από την atempo.
Εικονική τάξη και Online συνεργασία με google drive / Edmodo -κατάρτιση από την atempo.
Συμπεράσματα – ανατροφοδότηση.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Επίσκεψη σε επαγγελματικό σχολείο που χρησιμοποιεί ipads/tablets στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου με την χρήση ipads/tablets -κατάρτιση από την atempo.
Δημιουργία βιντεο κλιπ με χρήση ipads/tablets, ανέβασμα σε YouTube/Google Drive και διαμοιρασμός-κατάρτιση από την Atempo.
Τελικός απολογισμός, ανταλλαγή απόψεων, αξιολόγηση προγράμματος.
ΣΑΒΒΑΤΟ
Αναχώρηση και επιστροφή στην Ελλάδα.
Περίληψη του σχεδίου
Το 1ο ΕΚ Τρικάλων σκοπεύοντας τόσο στην αανβάθμιση των εργαστηρίων πληροφορικής που διαθέτει όσο και στην ποιοτική βελτίωση της εκπαίδευσης που παρέχει, προτείνει το συγκεκριμμένο σχέδιο κινητικότητας που αφορά εκπαίδευση καθηγητών στην χρήση συσκευών ipads/tablets. Οι συσκευές αυτές προσφέρουν πλήθος δυνατοτήτων γιαυτό έχουν επίσημα εισαχθεί στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών ευρωπαϊκών χωρών και υποστηρίζονται από επίσημους εκπαιδευτικούς φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι στόχοι του σχεδίου είναι:Η απόκτηση όλων εκείνων των γνώσεων που θα τους κάνουν τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ικανούς να εισάγουν την χρήση των συσκευών ipads/tablets με επιτυχία στην καθημερινή διδασκαλία.
Η μελέτη του εκπαιδευτικού συστήματος της φιλοξενούσας χώρας και ο τρόπος που αυτό στηρίζει την καινοτομία στην εκπαίδευση.
Η εισαγωγή των συσκευών ipads/tablets στην εκπαιδευτική πρακτική του σχολείου μας.
Επιπλέον, το σχέδιο έχει σκοπό να προωθήσει την ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου και το διαπολιτισμικό υπόβαθρο του εκπαιδευτικού δίνοντάς του την δυνατότητα:
? Να βελτιώσει τις γνώσεις του στις ξένες γλώσσες.
? Να γνωρίσει τον πολιτισμό μιας ευρωπαϊκής χώρας.
? Να λειτουργήσει σαν διαμεσολαβητής μεταξύ του σχολείου και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας φιλοξενίας με τα οποία το σχολείο θα αναπτύξει τρόπους συνεργασίας..
Στο σχέδιο θα λάβουν μέρος 10 εκπαιδευτικοί του κλάδου της Πληροφορικής. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου. ‘Εχουν λοιπόν και το τεχνολογικό υπόβαθρο αλλά και την θεωρητική κατάρτιση που θα τους βοηθήσει να φέρουν σε πέρας το προτεινόμενο σχέδιο. Είναι καλοί έως άριστοι γνώστες της αγγλικής γλώσσας και επιπλέον είναι εξοικειωμένοι με την χρήση των διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας αλλά και χρησιμοποιούν τα συστήματα αυτά στην καθημερινή τους διδασκαλία. Εκείνο που λείπει είναι η εμπειρία από την χρήση των συσκευών ipads/tablets αφού αυτές δεν χρησιμοποιούνται ακόμα στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί προβλέπει θεωρητική εκπαίδευση που θα γίνει στους χώρους του φορέα υποδοχής από επιλεγμένους εξωτερικούς συνεργάτες του και θα αφορά τις προδιαγραφές των iPads/tablets που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση καθώς και το απαραίτητο λογισμικό που πρέπει να τα συνοδεύει. Θα γίνει αναφορά σε καινοτόμες μεθόδους με χρήση των συσκευών αυτών. Παράλληλα, θα γίνει πρακτική εκπαίδευση σε σχολικές μονάδες που έχουν εντάξει την χρήση ipads/tablets στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς επίσης και επισκέψεις σε επιλεγμένες εταιρείες κατασκευής και αντιπροσωπείες πώλησης συσκευών ipads/tablets, μελέτη των χαρακτηριστικών των συσκευών αυτών και των δυνατοτήτων χρήσης τους στην εκπαίδευση.
Ακόμη, προβλέπεται ενημέρωση που θα γίνει στους χώρους του φορέα υποδοχής σχετική με το εκπαιδευτικό σύστημα της φιλοξενούσας χώρας, τον τρόπο που προωθεί την καινοτόμο διδασκαλία, τους στόχους που έχει θέσει και τα αποτελέσματα.